Всесезонні vs зимові: які шини обрати для зимового періоду

Зміст

Чим ближче до зими, тим більше дискусій на тему, чи можуть всесезонні шини повноцінно замінити зимову гуму. Щоб однозначно відповісти на це питання, потрібно детально розібратися в особливостях кожного з цих типів скатів.

Всесезонні шини – склад та нюанси

Більшість шоферів вирішують всесезонну резину купити, щоб заощадити на одному комплекті покришок. Шинні виробники розробляють унікальні суміші, куди входять добірні компоненти із літніх та зимових моделей. Виявляється, вони можуть працювати, не заважаючи один одному. Проте є нюанси.

Демісезонні шини купити буде вигідно, якщо вони використовуватимуться в помірних кліматичних умовах влітку і взимку. Як тільки повітря прогріється до +25 градусів і вище, протектор почне плавитися, а з-під коліс видаватиметься неприємний аромат. Резина гірше реагуватиме на кермові команди і помітно погіршиться стійкість машини на трасі.

Взимку при температурі -10°C і нижче шини стануть максимально твердими. Зчеплення з засніженим покриттям буде проблематичним, не кажучи вже про слизькі дороги. Контролювати автомобіль у таких умовах складно, їзда перетвориться на випробування для водія.

Купити резину всесезонного типу можуть шофери, які:

  • проживають у регіонах з помірним кліматом, де дороги вчасно очищаються від снігу та льоду взимку;
  • рідко виїжджають на заміські траси;
  • не відносяться до любителів швидкісної їзди з агресивним стилем водіння.

Ще один нюанс – на всесезонні шини диски бажано міняти. На літо краще встановити литі ковпаки, які легші по вазі та покращать зовнішність будь-якого автомобіля. На зимовий період краще купити диски зі сталі – вони більш надійні та витримують найсуворіші навантаження.

Зимові шини – види та особливості

Більшу безпеку в їзді засніженими та зледенілими дорогами забезпечить зимова резина від ГороШини. Головна відмінність від демісезонних шин криється у складі суміші, куди входять стійкі до холодів компоненти. Навіть на сильному морозі резина залишається еластичною, за рахунок чого не втрачається контакт із дорожнім покриттям узимку.

Зимові шини купити можна двох типів:

  1. Фрикційні. Протектори оснащені блоками різних форм і габаритів, всі вони всипані гострими ламелями, які продавлюють злежаний сніг. Діляться класичні зимові шини на дві категорії:
  • Європейські. Відмінний варіант для експлуатації в регіонах, де великі снігопади та сильні морози зустрічаються рідко. На поверхні є поглиблені канавки, через які видавлюються назовні бруд і вода. Хороші їздові властивості демонструють при їзді по сухих і мокрих дорогах в температурному діапазоні від +7 до -15 градусів. Великий недолік – на слизькій дорозі від них практично нуль толку.
  • Скандинавські. Гума м’якша і залишається еластичною навіть при 20-градусних холодах. Компаунд всипаний великими шашками та зачіпними кромками, які під навантаженням продавлюють навіть тонкий лід. Скандинавську резину купити варто шоферам, які взимку часто вирушають у далекі подорожі. На сухій та мокрій трасі поводяться гірше, ніж «європейки».
  1. Шиповані. По всій біговій доріжці рівномірно розташовані металеві шипи. Вони надійно вгризаються в щільний сніг або лід, продавлюючи їх до покриття дороги. На шипах коротшає гальмівний шлях, немає проблем із пробуксовками та подоланням засніжених підйомів.

Однак, це всі переваги шиповок. Недоліків більше:

  • сильна шумність з-під коліс;
  • більша маса, що ускладнює керування машиною;
  • на очищеній від снігу дорозі ризик занесення збільшується в рази;
  • шипи часто вилітають із протектора;
  • ринкова вартість вища, середній термін служби – нижчий;
  • завдається шкода дорожньому покриттю.

Висновок

Всесезонні шини мають певні обмеження щодо експлуатації та сильно залежні від погодних умов. Взимку краще не ризикувати та їздити на спеціальних шинах, які пристосовані до снігів та морозів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *